حرز امام جواد علیه السلام از دیدگاه بزرگان

نظر بزرگان در مورد حرز ا مام جواد علیه السلام

حرز امام جواد علیه السلام، از جمله برکات رسیده و باقیمانده از امام جواد علیه السلام است که به شیعیان آن حضرت به ارث رسیده است. در این پست قصد داریم نظر بزرگان را در مورد این حرز ارزشمند بدانیم.

یکی از منابع حرز امام جواد را سید بن طاووس در یکی از کتبش نقل کرده‌است و علامه مجلسی هم در جلد ۹۱ کتاب بحار الانوار به آن اشاره کرده و آن را از سید بن طاووس نقل نموده‌است.

نوشتن و قرائت و معیت دعای حرز جواد(ع) تاثیر فراوانی دارد و خواندنش بسیار توصیه شده‌است.

سید بن طاووس: در روایات آمده‌است که مامون در جنگ با دشمنانش تا هنگامی که این دعا را به همراه داشت پیروز از میدان جنگ بیرون می‌آمد و آسیب نمی‌دید. (مهج الدعوات ص61).

آیت الله مجلسی: جادو و سحر به وسیله عوذات (ادعیه منقول از اهل بیت عصمت) و آیات قرآن کریم و امید به خداوند باطل می‌گردد.

سید بحرالعلوم در مورد دعای حرز امام جواد علیه السلام می‌گویند: دعای حرز امام جواد علیه السلام مشهور و معروف و مورد تایید است و جواز گذاشتن دعا در قابی از نقره را صادر می‌کند.

مرحوم سید علی قاضی: حرز امام جواد (ع) که به بازو بسته می‌شود و خاصیتش (به خصوص به جهت باطل کردن جادو و طلسم) تنها در حالت بستن به بازوی راست می‌باشد.

سخن مرحوم بهجت درباره دعای حرز حضرت جواد (ع):

به جهت پیشگیری از چشم زخم و یا بطلان سحر و جادو همراه داشتن دعای حرز جواد ع تاثیر فراوانی دارد. (گوهرهای حکیمانه، ص۱۳)

آیت الله خرازی: به خاطر دارم که حتی از پیش از قیام انقلاب اسلامی حرز امام جواد (ع) میان علما معروف و شناخته شده بود و مردم از فواید حرز جواد (ع) آگاه بودند.

شیخ بهاءالدینی فرموده‌اند: شخصی با سنگی عظیم بر سر کسی می‌زد ولی دیدم هیچ اتفاق خاصی برای او نیفتاد چرا که حرز امام جواد را به همراهش داشت. (به نقل از حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد)

امام جواد (ع) می‌فرمایند:

خود را به این دعا سپر کن که اگر لشکریان روم و ترک را ببینی و همگی به همراه کل اهل زمین بر ضد تو قیام کنند، به تو بدی نرسد و از تو محافظت می‌شود. (مهج الدعوات ص39).

مرحوم مجلسی در کتاب خود (بحارالنور ج 91 ص 354) جزئیات بیشتری از خواص حرز امام جواد (ع) را بیان کرده‌اند. آیت الله بهجت در کتاب بهجت الدعا ص 348 در مورد فواید حرز امام جواد (ع) و آداب به همراه داشتن آن نکات بیشتری را بیان کرده‌اند.

علیرضا وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *